Netflix fa aigües. Des del dia que van publicar la pèrdua estratosfèrica de subscriptors que cada decisió que fa el gegant vermell s'analitza amb lupa. Avui ens n'hem assabentat que han decidit cancel·lar Space Force, una sèrie que ens serveix d'exemple per explicar el problema de la plataforma.
Netflix va decidir produir Space Force el 2019 quan res podia sortir malament. Una comèdia liderada per Steve Carrell i amb en Greg Daniels de guionista retrobant-se després de "The Office" sonava a fàbrica de bitllets verds. Amb aquestes expectatives a en Carrell li van arribar a pagar un milió per episodi (i a en John Malkovich uns 300.000). Els directius de la plataforma pensaven "Tant se val, ho recuperarem amb escreix".
La sorpresa va arribar quan es va publicar la primera temporada, la van anunciar a la pantalla d'inici de tots els països seguint la seva estratègia habitual de màrqueting però va resultar un fracàs a nivell de crítica i els abonats tot i veure-la cada dia quan es connectaven en passaven olímpicament.
El 2021 en van produir una segona entrega. Van traslladar el rodatge de Califòrnia a Vancouver per reduir costos però els canvis creatius feien tard. El públic no estava interessat per la sèrie i la setmana de l'estrena la comèdia no va aparèixer al Top10 d'enlloc. La segona setmana es va colar discretament a la vuitena posició per després desaparèixer per sempre més.
Després de l'enorme quantitat de recursos destinats a la que semblava que havia de ser la gallina dels ous d'or aquesta setmana s'ha cancel·lat enmig dels problemes d'imatge que està surfejant Netflix. Donar llum verda a projectes per inèrcia, pels noms associats i sense parar-se a mirar que el producte sigui de qualitat. Renovar per pur immobilisme i utilitzar les mateixes estratègies per a qualsevol sèrie.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada